Artykuł pochodzi ze strony: www.rytwiany.bip.jur.pl
Adres artykułu: www.rytwiany.bip.jur.pl/artykuly/1512
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzony przez Wójta Gminy Rytwiany
Zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz.1469 ze zm.) przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rytwiany są obowiązani do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Rytwiany.
Wpis/zmiana wpisu
Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt Gminy Rytwiany na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych.
Wzór wniosku można pobrać na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Rytwiany (poniżej) oraz w Urzędzie Gminy w Rytwianach pok. nr 1 (parter).
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
Wykreślenie
W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy Rytwiany, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
Uwaga:
Nadal wymagane jest uzyskanie osobnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.